۲-۲-۳-۱ نوآوری بازار
شامل دانش جدید در کانالهای توزیع، محصول و کاربردها برای انتظارات، ارزش، نیازها و خواستههای مشتریان است و هدف اصلی آن بهبود آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) است. فراسکاتی مانوئل بیان میکند که نوآوری بازار به بازاریابی محصولات جدید و کلیه فعالیتهایی که به نحوی مرتبط با توسعه محصول جدید است توجه میکند این فعالیت ممکن است شامل قسمتهای بازار، پذیرش محصول در بازارهای مختلف و تبلیغات باشد ولی شامل ایجاد شبکه های توزیع برای نوآوری بازار نیست.
۲-۲-۳-۲ انواع نوآوری
۲-۲-۳-۲-۱ نوآوری تدریجی
عبارت است از اضافه کردن تغییراتی بر روی مدل کسب و کار و یا تکنولوژیهای موجود و بهبود آن ها. پورتفولیو یک شرکت معمولا مملو از نوآوریهای تدریجی به عنوان روشی جهت کسب ارزش بیشتر از محل محصولات و خدمات موجود میباشد. نوآوری تدریجی بسیار زیاد، در مواردی که منابع و زمان را به بهبود محصولات و خدمات کم ارزش موجود تخصیص میدهد (در حالی که میتوان این منابع و زمان را به خلق محصولات باارزش تر تخصیص داد)؛ میتواند مهلک و کشنده باشد. سرمایه گذاری کامل بر روی نوآوری تدریجی میتواند سازمان را در مقابل رقابت آسیب پذیر کند.
۲-۲-۳-۲-۲ نوآوری نفوذی
گویای تغییر اساسی در مدل کسب و کار یا تکنولوژی میباشد. شرکت کامپیوتری اپل، به صورت تاریخی در حوزه نوآوری نفوذی، با توجه به معرفی نوآوریهای فنی رقابتی، عمل میکند ، در حالی که شرکت دل با معرفی یک مدل کسب و کار جدید که به صورت مستقیم کالا را به دست مشتری میرساند و دردسرهای سیستم توزیع سنتی را ندارد، در این حوزه بر اساس نوآوری در مدل کسب و کار عمل میکند. شرکتها در مواجه با این نوآوری، معمولا با تصمیمات پیچیده و دشواری روبه رو هستند؛ زیرا باید در مورد این که تکنولوژی را تغییر بدهند و یا مدل کسب و کار را و همچنین باید در مورد این که چگونه سرمایه گذاری اثربخش بر روی هر دو انجام شود، تصمیم گیری کنند. این ابهام در سازما نها موجب اغتشاش و تعارض سازمانی و استفاده ناکارآمد از منابع خواهد شد.
۲-۲-۳-۲-۳ نوآوری رادیکال
این نوآوری حاصل مدیریت موفق شرکت در مواردی است که به صورت همزمان مدل کسب و کار و تکنولوژی تغییر میکند. یک نوآوری رادیکال مناسب میتواند در محیط رقابتی صنعت تغییرات اساسی ایجاد کند. نوآوریهای رادیکال بیش از حد، میتوانند منابع را هدر داده و موجب شکل گیری انتظارت غیرواقعی در مورد خلق چیزهای جدید در آینده شو ند که ممکن است برای شرکت مهلک و کشنده باشند. بدون حمایت قدرتمند از قابلیتها در نوآوریهای تدریجی و نفوذی و ایجاد یک ترکیب استراتژیک از انواع نوآوری ها، نوآوری رادیکال میتواند بسیار پرهزینه باشد. باید توجه کرد که ایجاد تعادل و انسجام در پورتفولیو سرمایه گذاری و ایجاد ترکیبات مناسب از نوآوریهای تدریجی، نفوذی و رادیکال برای تطابق با واقعیات شرکت، از اهمیت بسزایی برخوردارند. این مهم نیاز به مدیریت مشخصه های تعاملی مدلهای کسب و کار و تکنولوژی در طی ماتریس تکاملی دارد. (http://fa.wikipedia.org/wiki)
۲-۲-۴- تیم توسعه محصول
به تعداد محدود از افراد با مهارت های مکملند که به منظور هدف مشترک و اهداف عملیاتی وبا رویکرد مسئولیت متقابل در برابر یکدیگر دور هم جمع شده اند، وبرای رسیدن به اهداف سازمان در توسعه محصولات جدید تلاش میکنند مه دارای خصوصیات زیر هستند
-
- خلاق _ نوآوری
-
- تحلیلگر
-
- کاشف
-
- سازنده-سازمان دهنده
-
- نتیجه گر-تولید کننده
-
- کنترل کننده- بازرس
-
- نگهدارنده
-
- گزارشگر_مشاور
- هماهنگ کننده
۲-۲-۵- نرم افزار طراحی فرش بوریا
تخصصىترین و منحصربهفردترین نرمافزار طراحى فرش است که قادر است همزمان تمامى احتیاجات طراحان حرفهاى فرش ماشینى و دستباف را برآورده نماید.
نرمافزار طراحى فرش بوریا، در عین ارائه راهکارهاى جدید و قدرتمند در زمینه طراحى فرش، کاهش چشمگیر هزینه ها، افزایش بهرهورى، حداکثر انعطافپذیرى و کنترل جامع فرایند طراحى را نیز تضمین مىنماید
نرم افزار بوریا ابزاری قدرتمند برای مدرنیزه نمودن پروسۀ کامل طراحی تا تولید ،جهت انواع پارچه های ژاکارد،فرش ماشینی وفرش دستبافت است. این نرم افزار دارای ویژگی های قدرتمند و متعددی است، که باعث کوتاه تر شدن زمان طراحی و آماده سازی نهایی محصول میگردد. برخی از قابلیت های این نرم افزار عبارتند از:
-
- امکان اسکن مستقیم تصاویر تحت استاندارد twain
-
- استخراج و حذف خودکار خطوط شطرنجی از روی تصاویر اسکن شده با بهره مندی از تکنیک های خاص پردازش تصویر و شکل شناسی
-
- کاهش رنگ خودکار تصاویر با بهره گرفتن از الگوریتم شبکه های عصبی مصنوعی
-
- فیلتر های خاص جهت اصلاح وضوح،روشنایی و کنتراست در تصاویر اسکن شده
-
- ایجاد رنگ بندی های مختلف طرح و جابجایی رنگ های موجود در طرح
-
- تغییر و اصلاح رنگ های به کار رفته در طرح و بهره مندی از سیستم آرشیو رنگ جهت مطابقت کامل نمونه های چاپ شده با رنگ های مورد نظر