متن کامل -ارائه مدلی تلفیقی از کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری در سازمان …
-
- ارتقاء قابلیت های شبکه نمایندگیها: به منظور ارائه خدمات فروش مناسب و پس از فروش به مشتریان و افزایش رضایت آنها میبایست شبکه نمایندگیهای صادراتی در هر یک از بازارهای هدف با توجه به شرایط محیطی و سیاستهای اتخاذ شده در آن بازارها ارتقا نماید این امر موجب میشود که هم سهم بازار صادراتی افزایش پیدا کند و هم هزینه های ناشی از خدمات پس از فروش کنترل شده و رضایت مشتریان در این خصوص افزایش پیدا کند.
- گسترش شبکه نمایندگیها: در راستای نفوذ به بازارهای صادراتی سازمان میبایست با توجه به ظرفیت آن بازار و سهم بازار کسب شده در آنجا نمایندگیهای فروش و پس از فروش خود را گسترش دهد که از این طریق بتواند بازار هدف خود را رشد و گسترش دهد علیرغم هزینه بر بودن این فعالیت فواید آن در آینده نصیب سازمان خواهد شد.
- توسعه نظارت و ارزیابی شبکه: این هدف استراتژیک به منظور انتخاب نمایندگیهای مناسب تعیین و تعریف شده است در همین راستا حوزه صادرات میبایست نظام ارزیابی مدون و مشخصی را برای شبکه نمایندگی بازارهای صادراتی خود تعیین و از آن طریق ارزیابی مناسبی از نمایندگیهای بازارهای هدف داشته باشد.
- توسعه کسب و کار نمایندگیها: برای ایجاد وفاداری نمایندگیها و کاهش هزینه های این حوزه، واحد صادرات در نظر دارد با ایجاد کسب و کارهای مکمل برای نمایندگیها از قبیل ارائه خدمات بیمه، کارواش و … کسب درآمد نموده تا از آن طریق هم هزینه های فروش کاهش یابد و هم تا حدودی رضایت مشتریان افزایش پیدا کند.
- توسعه استاندارد سازی نمایندگیها: با توجه به اینکه تمام نمایندگیها در بازار هدف میبایست از یک الگوی واحد پیروی کنند در نتیجه کلیه نمایندگیهای بازارهای هدف استاندارد سازی شده و یک استاندارد مشخص هم در حوزه فروش و هم در حوزه خدمات پس از فروش برای آنها تعیین میگردد تا از آن طریق سیستم یکپارچه سازمان در کلیه نمایندگیها تسری پیدا کند.
- توسعه صادرات محصولات
برنامه ریزی به منظور صادرات محصولات فعلی و جدید و رسیدن به بالانس ارزی و توسعه سهم خود در بازارهای بین المللی و ایجاد یک راهکار جدید در امر صادرات به عنوان گامی در جهت اقتصاد بدون نفت و تلاش با گشایش بازارهای جدید صادراتی برای افزایش میزان فعلی صادرات .
- توسعه روش های نوین بازاریابی وفروش
۹-۴ فاز ۶ : تهیه کارت امتیازی متوازن وتعیین نقشه استراتژی
۱-۹-۴تهیه کارت امتیازی
منظر مشتری |
اهداف استراتژیک | سنجههای مرتبط | واحد سنجش | مقدارهدف |
قیمت اقتصادی | میزان رضایت مشتری از قیمت محصولات | درصد | ۷۰ | |
خدمات پس از فروش رقابتی | میزان رضایت مشتری ازخدمات پس از فروش | درصد | ۸۵ | |
میزان رضایت نماینده از خدمات پس از فروش |