پایان نامه درباره نوروسایکولوژی
پایان نامه :اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانشآموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی
پایان نامه عنوان : اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانشآموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی
پایان نامه بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پایان نامه ی کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی بررسی ابعاد پردازش شناختی دردانش آموزان با اختلالهای یادگیری شهریور ۱۳۹۳ چکیده هدف از پژوهش حاضر، بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلالهای یادگیری بود. بدین منظور تعداد ۱۲۰ کودک (۸۲ پسر و ۳۸ دختر) […]
پایان نامه مقایسه باورهای فراشناختی و کارکردهای اجرایی در بیماران مبتلا به وسواس فکری – عملی با بینش بالا، پایین و افراد سالم
دانشگاه شاهد دانشکده علوم انسانی پایاننامه برای دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی عنوان: مقایسه باورهای فراشناختی و کارکردهای اجرایی در بیماران مبتلا به وسواس فکری – عملی با بینش بالا، پایین و افراد سالم استاد مشاور: دکتر غلامحسین قائدی زمستان ۱۳۹۲ چکیده هدف از پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای اجرایی و باورهای […]
پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت حافظه کاری کودکان پیش دبستانی در پردازش زمان
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی گروه روانشناسی پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی عمومی بررسی تاثیر ظرفیت حافظه کاری کودکان پیش دبستانی در پردازش زمان استاد مشاور دکتر حمید پورشریفی شهریور ۹۲ فهرست مطالب صفحه فصل اول: معرفی پژوهش […]
پایان نامه مقایسه تأثیر درمان های نگهدارنده متادون و بوپرنورفین بر عملکردهای شناختی
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی عنوان: مقایسه تأثیر درمان های نگهدارنده متادون و بوپرنورفین بر عملکردهای شناختی نقش تعدیل کنندگی دوز مصرفی استاد مشاور: دکتر اسحق رحیمیان بوگر مهر ۱۳۹۳ چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه درمان های نگهدارنده متادون و […]
پایان نامه اثر بخشی تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه بصورت کانونی(HD-tDCS)
پایان نامه رشته روانشناسی پایاننامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم شناختیاثر بخشی تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه بصورت کانونی(HD-tDCS) بر اسپایک ها، تعداد تشنجهای صرعی و کنش های عصب روانشناختی بیماران مبتلا به صرع استادان مشاوردکتر علی مشهدیدکتر محمود معتمدیشهریور ۹۴ فهرست مطالب چکیده فارسی . ۱فصل اول: مقدمه پژوهشبیان مسئله ۲فرضیه های پژوهش […]
پایان نامه رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی وشادکامی نوجوانان
شواهد تحقیقی نشان می دهد که باورهای فراشناخت در تمام جنبه های روان شناختی زندگی بشر تأثیرات بسزایی دارد . سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی دو تا از جنبه های مهم زندگی نوجوانان است که می تواند تاثیر مستقیم از باورهای فراشناختی آنان داشته باشد . بدین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی نوجوانانی که در دبیرستان های ناحیه ۲ شهرستان رشت مشغول تحصیل هستند ، صورت گرفته است . نمونه این پژوهش به تعداد ۳۳۸ نفر ( ۱۶۹ نفر پسر و ۱۶۹ نفر دختر ) به صورت خوشه ای از بین این مدارس انتخاب شده اند . ابزار این پژوهش ، پرسشنامه فراشناخت ( MCQ-30 ) 30 گزینه ای ، پرسشنامه روانی کالیفرنیا ( CPI ) 180 سوالی و پرسشنامه شادکامی آکسفورد ۲۹ ماده ای است . طرح پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است . برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از تحلیل روابط همبستگی ساده و تحلیل پیشرفته آماری همبستگی کانونی استفاده شده است . نتایج تحلیل همبستگی کانونی نشان می دهد که مقدار همبستگی کانونی باورهای فراشناختی و سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان از نظر آماری معنی دار می باشد (۰۱/۰>p). به عبارتی دیگر متغیر پیش بین ( باورهای فراشناختی ) توانسته است ۱۸ درصد واریانس متغیرهای سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان را تبیین کنند. کلید واژه ها: باورهای فراشناخت ، سازگاری فردی-اجتماعی ، شادکامی ، نوجوانان .