خیرآبادی و همکاران(۱۳۹۰) به بررسی مقایسه رابطه مهارت خودمختاری با کیفیتزندگی در دانشآموزان پسر باآسیبهای شنوایی وعادی مقطع راهنمایی شهر تهران سال تحصیلی۸۸-۸۹ پرداختند و نتایج نشان داد که تنها در میزان همبستگی بین دو بعد قدرتانتخاب و استقلال بین دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد و در میزان همبستگی بین سایر ابعاد تفاوت معناداری یافت نشد. پیشنهاد: براین اساس پیشنهاد میگردد به منظور ارتقای کیفیتزندگی دانش آموزان دچار آسیب شنوایی به مقوله خودمختار بودن آنان توجه شود صرف معلول بودن آنان نباید اراده و اختیار را از آنان سلب نمود.
-
- self determination ↑
-
- competence ↑
-
- relatedness ↑
-
- perceived locus of causality ↑
-
- pawns ↑
-
- origins ↑
-
- Shibutani ↑
-
- choice Liberty ↑
-
- Raz ↑
-
- choice Ability ↑
-
- Taylor ↑
-
- strong-Evaluation ↑
-
- responsibility ↑
-
- perceived Locus Of Causality ↑
-
- perceived Choice ↑
-
- volition ↑
-
- assumptions ↑
-
- competence ↑
-
- relatedness ↑
-
- Winter ↑
-
- affilition ↑
-
- recycling بازیافت مواد استفاده شده ↑
-
- Autonomy Vs. Shame And Doubt ↑
-
- battle virtue Of Hope ↑
-
- autonomy ↑
-
- the virtue of will ↑
-
- monotonically Increasing Function ↑
-
- item Characteristic Function ↑
-
- item Characteristic Curve ↑
-
- standard Error ↑
-
- reliability ↑
-
- multiple ↑
-
- optimal ↑
-
- Parallel ↑
-
- unbiased ↑
-
- mixed ↑
-
- unbalanced ↑
-
- Binary ↑
-
- artifact ↑
-
- population ↑
-
- exploratory ↑
-
- confirmatory ↑
-
- cronbach ↑
-
- stratified Alpha ↑
-
- rajaratnam ↑
-
- Gleser ↑
-
- Principal Components Analysis ↑
-
- Eigen value ↑
-
- Heise ↑
-
- Bohrnstedt ↑
-
- Factor Analysis ↑
-
- maximum likelihood estimation ↑
-
- communality ↑
-
- Composite Reliability ↑
-
- Rakov ↑
-
- Confirmatory Factor Analysis ↑
-
- scale reliability ↑
-
- factor loading ↑